Kasım 21 2017 00:34:36
Ana Menü
EĞİTİM HAKKINDA
SINAV BİLGİLERİ
SÜRÜCÜ KURSLARI İÇİN
FACEBOOKTAN TAKİP EDİN
SINAV KURALLARI

 

DİREKSİYON SINAVI İLE İLGİLİ ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR

1. Derslerden başarılı olanlar belirtilen gün ve saatte direksiyon sınavına girerler.
2. Sınav yeri ve saati Kadıköy İlçe Milli Eğitim tarafından belirlenir ve isteğe bağlı değişiklikler yapılamaz, 
3. Sınava Sürücü kursunda eğitim aldığınız araçlar ile girersiniz., 
4. Sürücü Kurslarının sınavlarında ilgi (a) uygulamaya ilişkin esaslar başlıklı 7/B maddesinde; direksiyon sınavlarında üyelerin araçtaki yerleri düzenlenmiş ve direksiyon eğitimi dersi uygulama ve değerlendirme kurulu üyelerinden birinin ,aracın ikinci debriyaj ve frenine gerektiğinde müdahale etmek üzere öndeki koltukta oturması uygulamasına başlanmıştır. 
 B ve E sınavlarında kursiyer direksiyon koltuğuna, teftiş görevlilerinden biri ön koltuğa oturur. Arka koltukta ise teftiş görevlilerinden diğeri ve direksiyon öğretmeni oturur. Ön koltukta oturan teftiş görevlisi gerektiğinde pedallar ile müdahale edebilir. Arka koltuktaki diğer görevli  kursiyerin araç kullanmasını takip ederek not değerlendirmesi yapar. Değerlendirme formunun örneğini aşağıda inceleyebilirsiniz, 
5. Motosiklet sınavına girenler, kursumuzun vitesli motoru ile sınav yapılmaktadır, Bu Milli Eğitim Müdürlüğünün kuralıdır. 
6. Kadıköy deki Sürücü Kurslarının Direksiyon sınavları,Kadıköy'de yeni SALI PAZARI 'nda yapılmaktadır. 
7. Salı Pazarının,açık adresi ve krokisi sitemizde verilmiştir.Sınav saatinizi sınavdan 1 gün önce kursumuzdan öğrenebilirsiniz

Direksiyon sınavlarında tüm arkadaşlarımıza başarılar dileriz.

Sınav sırasında 'heyecanlı mısınız? 'sorusuna heyecanlı dahi olsanızhayır değilim cevabını veriniz.

Sıra No

A2 MOTOSİKLET EHLİYETİ İÇİN DİREKSİYON SINAVI KRİTERLERİ

KÖTÜ PUAN
1
Motoru çalıştırırken boşa almıyor. (motorlu bisikletler hariç).
2
2
Kalkış esnasında ön ve arka trafiği kontrol etmiyor.Çıkış işareti vermiyor
3
3
Kalkış esnasında motoru stop ettiriyor..
2
4
Çok sarsıntılı kalkış yapıyor.
2
5
Konilerin arasından geçerken konilere çarpıyor ve deviriyor.
4
6
Konilerin arasından geçerken ayakları yere değiyor.
3
7
Konilerin arasından geçerken sınırların dışına çıkıyor.
7
8
Konilerin arasından geçerken düşüyor.
10
9
Konilerin arasında sekiz çizerken konilere çarpıyor ve deviriyor.
4
10
Konilerin arasında sekiz çizerken ayakları yere değiyor.
3
11
Konilerin arasında sekiz çizerken sınırların dışına çıkıyor.
7
12
Konilerin arasında sekiz çizerken düşüyor.
10
13
Sola veya sağa dönüş yaparken dönüş işareti vermiyor.
4
14
Sola veya sağa dönüş yaparken sınırların dışına çıkıyor.
7
15
Sola veya sağa dönüş yaparken ayakları yere değiyor.
3
16
Motosiklet ile gerekli hızı sağlayamıyor.(motorlu bisiklet 30 km/saat - Motosiklet 50 km/saat)
15
17
Dururken fren sınırlarının dışına çıkıyor. (motorlu bisiklet 20 metre - Motosiklet 30 metre)
2
18
Fren yaparken ve dururken düşüyor.
10
19
Düzgün duramıyor.
2

NOT:  Direksiyon sonuçları aynı gün internet sayfamızda açıklanacaktır.Sonuçlarınızı internet adresimizden takip edebilirsiniz.

sıra no

B - D - E EHLİYETLER İÇİN DİREKSİYON SINAVI KRİTERLERİ

KÖTÜ PUAN
1 Aracı Çalıştırma ve harekete geçirme usul ve kurallarına uymuyor. Emniyetli ve rahat kalkış yapamıyor.
2
2 Durakladığı veya park ettiği yerden çıkarken yoldan geçen araçlara geçiş kolaylığı sağlamıyor, kontrolsüz ve işaretsiz çıkış yapıyor.
5
3 Şerit izleme kurallarına uymuyor. Uygun şeritten gitmiyor. Şerit değiştirme kurallarına uymuyor.
5
4 Hız kurallarına uymuyor. Hızını ayarlamada başarısız bulundu. Hız sınırlarına dikkat etmiyor.
5
5 Önündeki aracı yakından takip ediyor. Takip mesafesinin yeterli olup olmadığı hususundaki kontrol metodunu bilmiyor.
5
6 Önündeki aracı sollayıp geçme kurallarına uymuyor.
5
7 Kendisini geçmek isteyen araçlarla ilgili çekilme kurallarına uymuyor.
5
8 Kavşak yaklaşımlarında doğrultu değiştirme (Dönüş) kurallarına uymuyor.
5
9 Kavşaklardaki karşılaşmalarda ilk geçiş hakkı kurallarına uymuyor.
5
10 Araçların manevralarıyla ilgili kurallara uymuyor. Manevra becerisi zayıf bulundu.
5
11 Karşıdan gelen trafikle karşılaştığında geçiş kolaylığı sağlama kurallarına uymuyor.
5
12 Durma, duraklama, parketme, indirme, bindirme, kapıların açılmasıyla ilgili kurallara uymuyor.
5
13 Yaya geçidi, okul geçidi ve demiryolu geçidi yaklaşımlarında kurallara uymadı, geçiş hakkı vermiyor.
5
14 Okul taşıtlarıyla geçiş üstünlüğü hakkına sahip araçlarla karşılaştığında ilgili kurallara uymuyor.
5
15 Eğimli yolda aracı harekete geçirmede başarısız bulundu, eğimli yolda hareket etme kurallarına uymuyor.
5
16 Aracı harekete geçirmede, yavaşlatıp durdurmada, kumanda panellerine yeterince intibak edemiyor. Vites değiştirme becerisi zayıf.
10
17 Genel olarak direksiyon hakimiyeti zayıf.
10
18 Ses cihazını ve araçların ışıklarını gereksiz yere ve amaçları dışında kullanıyor, gerektiğinde kullanmıyor.
2
19 Işık sisteminin, ısıtma ve havalandırma tertibatının kumanda düğmelerinin yerlerini bilmiyor ve kullanamıyor. Soğutma, yağlama, şarj ve yakıt göstergelerini ve anlamlarını bilmiyor.
2
20 Aşırı derecede heyecanlı ve telaşlı bulundu. Bu haliyle dikkati dağınık görüldü.
10

 

DİREKSİYON SINAVI TEMEL BİLGİLERİ


Sınavdan geçebilmek için gereken her şey bu yazıda, okuyun uygulayın.

• Sınavlarda görev yapmak üzere, M.E.B. her bir araç için ikişer kişiden oluşan sınav değerlendirme komisyonu atamaktadır.

• Sınava, yanınızda komisyon üyelerinden biri, arka koltuklarda ise M.E.B. dan diğer komisyon üyesiyle birlikte direksiyon öğretmeniniz oturmaktadır . Sınava hangi araçla ve kaçıncı sırada gireceğinizi öğreniniz. Sizden önce sınavı olacak arkadaşınızı takip edin. 
SİZİN SIRANIZ GELDİĞİNDE;

• Sınava girebilmeniz için yanınızda olması gereken, Sınav Giriş Belgenizi (Kurum müdürü tarafından dağıtılacak) ve Nüfus Cüzdanınızı elinizde hazır bulundurunuz.

• Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz. 

• Araca binince doğal davranın; Sabah ‘’ Merhaba,Günaydın ’’, öğlen ise ‘’ Merhaba ’’ demeyi unutmayınız. 

• Elinizde ki belgeleri yanınızda oturmakta olan Komisyon üyesine verebilirsiniz. 

• Komisyon üyelerinin sorularına ( sorarlarsa ) başka bir şeyle uğraşmadan cevap veriniz.Ve daha sonra sırasıyla şunları yapınız. 
SÜRÜŞE HAZIRLIK VE KALKIŞ YAPMA

• Önce, oturduğunuz koltuğu ayarlayınız. 

• Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını ayarlayınız.

• Emniyet kemerini takınız. 

• Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız. 
DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır. 

• Aracı çalıştırınız.

• Kalkış yapmak için sola sinyal veriniz. 

• Not: Kalkış için sola, durmak için sağa sinyal verilmelidir. Dönüşlerde dönülen yöne göre dönüş sinyallerini veriniz.

• El frenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.

• Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız.

• Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın.

KALKIŞ İÇİN

• Debriyaj pedalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız,debriyaj pedalı pedal yukarı hareketi tamamlanana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.

• Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

• Birinci vites kalkış vitesidir. Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )

• Sınavın yapıldığı güzergahta 4. vitese geçebileceğiniz kadar hızlanamazsınız. 

• Seyir esnasında araçla durmak zorunda kalırsanız, tekrar 1. vitesle kalkışınızı yapınız. 2. vitesle aracınız kalkış yapmaz. Stop eder. Kalkıştan sonra tekrar 2. vitese geçiniz. 

• Güzergahı tamamlayıp geri döndüğünüzde, aracı uygun bir yerde durdurmanız gerekir.
DURMAK İÇİN; DURMA KURALLARI, ARACI EMNİYETE ALMAK VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLERİ SIRASIYLA YAPINIZ.(4 x 4 KURALI)

• Durmak istediğiniz yere 10 / 15 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz.

• Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde uygun bir yer bulun.

• Önce debriyaja, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Aracın vitesini boşa alınız. Bu durumda freni bırakmayınız.

• Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

• El frenini çekiniz.

• Debriyaj pedalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.

• En son fren pedalını bırakınız.

• Emniyet kemerinizi çıkarınız. Nüfus cüzdanınızı almayı unutmayınız. Diğer evraklar direksiyon öğretmeninizde kalacak Araçta kalanlara iyi günler dileyiniz.

• Sonra, sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Sınavınız bitmiştir.

• Direksiyon uygulama sınavı 100 üzerinden değerlendirilmektedir. Min.70 puan almanız sınavı geçmeniz için yeterli olacaktır. Sınav sonuçlarını aynı gün saat 17:00 de kursunuzdan öğrenebilirsiniz.

GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI 

Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.

• Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz(SAAT 12 noktasından), arkaya bakmak için sağ taraftan yalnızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız. 

• Debriyaj pedalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj bırakma hareketini kademeli olarak tamamlayıp sol ayağınızı debriyaj pedalı üzerinde ama pedala basmayacak şekilde tutunuz.

• Geri gidiş hareketi başlayıp,araç biraz ilerleyince ,sağ ayağınızı gazdan kaldırınız. Aracı kendi motor devrinle gitmeye bırakınız.

• Geri gidişlerde araç ilk kalkış hareketini aldıktan sonra hiç gaz pedalına basmayın.geri dönüş manevrası bitince debriyaja hızlı frene gerektiği kadar ve YAVAŞÇA basın.(İKİSİNE AYNI ANDA) 

• Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak(en az 10 metre arkayı görebilecek şekilde) 

• Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.

GERİ VİTES VEYA 1. VİTES İLE RAMPA KALKIŞI (KAVRAMA KALKIŞI)

Sağ ayak fren pedalına basılıyken, debriyajı yumuşak bir şekilde yarıya kadar bırakınız.(Motorda titreme başlayana kadar)

• Sol ayakla yarım debriyaj yakalandıysa(titreme hissedildiyse ), sağ ayağınızı fren pedalı üzerinden gaz pedalı üzerine hızlıca götürünüz.O esnada sol ayak YARIM debriyajda kalmaya devam etmelidir.

• Sol ayak yarım debriyajdayken motordaki titreşim gidecek kadar yavaşça(az miktar) gaza basınız.

• sağ ayağınızla gaza ne kadar bastıysanız debriyajı o kadar bırakarak( az miktar ) aracın hareket etmesi sağlayınız. 

• Araç hareket haline geçince,debriyaj pedalı tamamen bırakınız.

BAZI TAVSİYELER;

Eğer,heyecanlı bir yapınız varsa, KESİNLİKLE,sakin olmaya çalışın,çünkü sınav gözetmenleri, duruma hakim,bilgili ve bilinçli kişilerden oluşturulmuşlardır,Verecekleri karar,olumlu Ya da olumsuz, ne olursa olsun, emin olun verilen karar sizin lehinize olacaktır.

• Sınav esnasında yaptığınız bir hata varsa, sakın onu düşünmeye devam etmeyin, teorik sınavlardaki gibi 'bilemediğin soruyu boş bırak, o soruya takılı kalma tekniği'ni kullanın.

• Geri manevraya başlamadan önce,vitesi geri vites pozisyonuna getirdikten sonra, sağ kolunuzu mutlaka aracın sağ ön koltuğun (yolcu koltuğu) arkasına koyun ve sol eliniz ile direksiyonu daha rahat döndürebilmek için,sağ koltuğu tuttuğunuz sağ elinizden destek alınız,Ama sakın kollarınızı,koltuğu Ya da direksiyonu,bu manevrayı yaparken sıkmayınız.

• Geri manevrayı tamamlar tamamlamaz öne bakmayınız(dönmeyiniz),Aracı tamamen durdurana kadar arkaya bakmaya devam ediniz. Araç tamamen durunca öne dönünüz.

 

BAŞARILI OLACAĞINIZA İNANIN.

 

 

 

Üye Girişi
Kullanıcı Adı

Parola



Parolanızı Mı Unuttunuz?
Buraya Tıklayın
SORU CEVAPLAR
ARAÇLARIMIZ
Çevrimiçi Kullanıcılar
· Çevrimiçi Ziyaretçiler: 1

· Çevrimiçi Üyeler: 0

· Toplam Üye Sayısı: 3
· En Yeni Üye: sinopgrafik
724,015 Tekil Ziyaretçi